Tiramisu





Tiramisu
Malzemeler
Islatmak için:
2 çorba kaşığı nescafe+2 çorba kaşığı şeker
Diğer malzemeler:
1 paket kakaolu pandispanya (Tiramisu için tasarlanan özel pandispanyalar var)
+ 2 paket Horeca Select Labne Peynir; özellikle tavsiye ederim; Metro'da bulunuyor;)
+ 2 paket vanilya
+ 1/2 kg'luk Fine Life Süt
+ 3 yumurta sarısı
+ 2 çay bardağı toz şeker
+ 2 çorba kaşığı un
+ 1 çorba kaşığı mısır nişastası

Ve üzerine donduktan sonra serpmek için kakao

1,5  bardak sıcak suya 2 çorba kaşığı şeker ve 2 çorba kaşığı nescafe ekleyin, karıştırın, kenarda biraz soğumasını bekleyin. Buarada kremayı pişirmeye başlayın ( önceden kremayı hazırlayıp bu kısmı hemen yapmanızı tavsiye etmem çünkü o zaman sıcak su ile ıslanan pandispanya haşlanır ve çöker)

Ayrı bir tencerede 3 yumurta sarisinin üstüne sütü dökün ve (yumurta pişmeden hemen!!) ve karıştırın. Şekeri ilave edin ve çırpın, sonra sırasıyla mısır nişastası, vanilya, unu ekleyip her defasında karıştırın Ateşte dibi tutmadan!, muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırın. 

Sonra labne peynirleri ilave edin. 5 dk kadar ocağın altı kısıkken çırpın ve sonunda ocaktan alın. 

Muhallebiye başlarken pandispanyalari nescafeli ve sekerli su ile islatmaya başlamak gerekli.
Servis tabağına pandispanyanın bir katını yerleştirin. Pandispanyayı ıslatırken kaşık yardımı ile bunu yapın, azar azar kaşıkla pandispanyanın bir katını iyice heryerine gelecek şekilde ıslatın.
(Kaptaki bu karışımı direk pandispanyanın üzerine birden asla dökmeyin)
Üzerine muhallebiyi yine kaşıkla sürün, iyice kaplayın. Diğer pandispanya katını üstüne kapatın ve yine kaşık yardımı ile iyice ıslatın. En üste yine yoğun muhallebi kivaminda kremayi sürün. Bu sefer kalan krema ile iki katli pandispanyanin etrafini da iyice kaplayın; kasigin sirti ile de düzleştirin, çukurlu engebeli olmasın..
Bittikten sonra buzdolabına koyun; ama buzluğa değil..
En az 2-3 saat bu şekilde dolapta beklesin, ben genelde bir gece evvel dolaba koyuyorum ki dinlensin:)

Donmuş tiramisuyu dolaptan alın, tel süzgeç yardımı ile üzerine kakaouyu serpin, aslında kar gibi yağdırın ya da PUDRA gibi yağdırın, elinizden sevgiyle akıtın PUDRAMSI kakaoyu:) Tiramusunun üzerinde tel süzgeç, onun üzerinden kakoyu serpin, topak topak olmasın.. 

Buarada yılbaşı için yaptığımda kendime olan fazla güvenimden dedim ki: 3 katlı olsun bakalim, ama 3. kattan sonra muhallebiyi kaldirmadi, kek sağa sola kaydı, çöktü. Ben de atmak yerine servis tepsisine bölüp bölüm sinirimden dağ gibi tepelenmiş tiramisuyu yerleştirdim, muntazam olmadı, kremayla kapladım dolaba attim. Sonra yine pudra gibi kakao yağdırdım.

Ama bizim Aheste Mutfak Bloğunun sahibi canim arkadaşım Ayşegül'e göre bu şekli daha da havalı ve artistik olmuş:)) Gerçek İtalyan tarzı gibi hatta.. Eski zamanlarda İtalyan kadınları israf olmasın diye evdeki bayat ekmeklerden yaparlarmış; onların ki de bu şekilde dağ gibi olurmuş:))))Bayıla bayıla yedi, O'na beğendirmek çok zordur. Kızların hepsi bayıldı! Buarada aklıma geldi, ben bu tiramisumu Terakki'de lise son'da okurken yapıp derslere götürürdüm, felsefe dersinden sonra yediğimizi hatırlarım, resimleri de var hatta.

Şimdi sevgililer günü için son yaptığım tiramisumun resimleri Metro için özel olarak çekildi, bu sevgi gününde herkes sevdiği için yapsın ve afiyetle yesin..

İlla sevgilisi olmayanlar yapmasın yemesin mi??? Hayır yapsın tabiki!
Önce kendini seven herkesin "Sevgililer Günü" kutlu olsun; sevginin kaynağı ailede de var, en yakın dostumuzda, kuzenlerimizde, kız arkadaşlarımızda, her günümüzü birlikte geçirdiğimiz gönlümüze sevgi eken iş arkadaşlarımızda da var; fazlasıyla var hatta!!

Kız arkadaşlarım bir keresinde bana çiçek yollamıştı; Sevgi Günümüz kutlu olsun diye!

Aldığım en güzel Sevgililer Günü hediyesi odur:)
Sevgililer Gününde çok iddialı, şova giden veya kocaman kutular içinde en minik ama en samimi Sevgili Hediyesi alıp ağlamış bir insan olarak söylüyorum bunu; tabiki çok değerliydi bu hediyeler ve kalptendi.. Ama aldığım en anlamlı Sevgililer Günü hediyesi bizim kızların işyerime yolladığı beni şoke eden çikolata buketi ve üstüne yazılan nottu..



Neyse tatlı tatlı bir Sevgi Günü herkese kutlu olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar